tisdag 20 juli 2010

Vilken helg!

Nu är semestern slut för den här gången, så nu jobbar jag två veckor innan det är dags för två veckor till. Sista helgen som semesterfirare tillbringade jag som nämnt i Göteborg, på årets marsvinsträff!

Jag, Fred & George klev på ett X2000 tåg i lördags morse som skulle ta oss till träffen. Grisarna skötte sig jättebra på tåget även om de tyckte att det var lite trångt i kattburen. Väl framme blev vi hämtade av Petra (Bosse & brudarna) som körde oss till Marie som var värd i helgen.

Helgen var sedan fylld med marsvinsprat och åter marsvinsprat. Mina grabbar fick träffa tjejer (till deras stooora glädje) och jag fick hålla och gosa med massa svin. Vi hann även med en sväng till Eragons omplcering, som drivs av eldsjälen Irene. Just nu hade det kommit in 30 marsvin som egentligen skulle ha blivit någon orms mat. Men dessa underbara människor har alltså räddat dem från det grymma ödet. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på vad vissa människor gör med djur. De gamla ägarna hade dessutom inte skött dem ordentligt och flera hade skabb. Åter igen, vilken tur att Eragons finns! Om någon läser det här som funderar på att skaffa två eller fler små grisar: köp en omplaceringsgris!

Hur som helst, helgen var full av mycket intressanta diskussioner, och jag tror och hoppas att vi tillsammans kan göra skillnad! Om man vill se lite bilder så kan man hoppa in på Humlans hemsida, där finns fina sidor om man tittar på bloggen.

TACK alla som var med under helgen, det var fantastiskt roligt och jag hoppas att vi snart kan ses igen!

3 kommentarer:

  1. Det var väl ett fint slut på semestern. Absolut kan ni göra skillnad. Ni bor i olika delar av landet och kan hålla koll lite här och lite där.
    Jag var hos Elin i måndags och gosade med lånesvinen. De var hur goa som helst.
    Rosen

    SvaraRadera
  2. Det var så roligt att ses och få klappa dina gosegrisar!!!

    /Petra, Bosse, Märta, Mette-Marit och Lilla Tjut

    SvaraRadera
  3. Härligt det låter med träffen :D Måste ha varit hur kul som helst för grabbarna med så mycket brudar runt i kring. :)Det är skönt med lite friska marsvinsvindar i vår marsvinsvärld.

    SvaraRadera