fredag 9 april 2010

Uppdatering

Nu har det gått ett tag och sedan sist har jag upptäckt "geggamojsblod" i rumpan på George en gång till. Det var typ för en vecka sedan och efter det har jag inte sett något mer.

Han är fortfarande glad och äter som vanligt och han har inte tappat något särskilt i vikt. Det enda han är missnöjd över är att matte ska kolla honom i stussen titt som tätt.

På tal om stuss, så samlas det både det ena och det andra i svinens nedre regioner. Jag fattar inte hur de lyckas, men de går väl och doftmarkerar i spånet de rackarna. Detta är ju inget vidare najs samtalsämne, men hur gör ni andra med era hanar? Hur mycket ska man "gräva" om ni förstår vad jag menar...hur långt in kan det finnas grejs liksom? Haha ja inget vidare trevligt som sagt, men man vill ju inte att de små liven ska gå omkring med ett ton spån i baken...

Annars är det bra. Igår tvättade jag deras leksak som de fick i julklapp och städade buren. Jag fattar inte hur så små djur kan stöka ner något så infernaliskt mycket...

Sedan vill jag & svinen passa på och önska alla en trevlig fredag!

6 kommentarer:

  1. Bosse är ingen "rumpsamlare" så jag har inga tips, tyvärr... Vet inte om det beror på att han är kastrerad, går på fleece eller bara har en ovanligt tight rumpa ;)

    Men Bosse skickar sitt varmaste medlidande till Fred och George. Anna torkade nämligen ur hans rumpa när vi var på Eragons i påskas och det var av hans skrik att döma ingen charmant upplevelse...

    SvaraRadera
  2. Å hoppas han blir kvitt det där äckelpäcklet.
    Angående stuss rengörning brukar jag ta med båda händerna runt "rumpsäcken" och vända den ut och in, man känner hur mycket det går upplever jag. Sen tar jag en fuktig tops alternativt mina fingrar (med plasthandskar) och drar ut eventuellt ansamlat.

    SvaraRadera
  3. Hmm ja det är nog något sånt jag försökt mig på =)

    Gör du det själv? Jag tycker att det är så svårt att hålla och pilla samtidigt...

    SvaraRadera
  4. Lisa, du tycker inte att det vore ännu mer galet att inviga en tredje deltagare, "Älskling kan du hålla i George mest jag gräver efter gammalt spån i hans anal?". ;-)

    Det är kanske inte det mysigaste med att ha pojkmarsvin, nej... Du kan gå ganska långt in, eller vad man ska säga. Gräv dock inte så mycket runt (brett) att området förslappas, då blir det värre och värre. Jag har ju också en kastrat och han är inte lika tight som Bosse (fråga helst inte hur jag vet det) så det är nog olika. Julgrisen har ju dock upplevt ganska många våldtäkter från sin ex-sambo, jag vet inte om det påverkat.

    SvaraRadera
  5. Jo jag gör det själv, (det luktar ju bläää) men i värsta fall kan du ju be din sambo hålla medan du rengör?
    Det gäller att vara mycket försiktig när man drar ut eventuell smuts, sitter den "fast" kan man ta lite matolja för att det ska gå lättare att få loss. Man får som lirka lite så att dem inte får sår (om det nu sitter hårt).
    Jag upplever att smutsen samlas just väldigt centrerat till säckens "mynning" in mot marsvinens kropp.

    SvaraRadera
  6. Haha, Anna, din kommentar var så rolig så jag och en kompis låg dubbelvikta av skratt när vi läste det i fredags =)

    Ja nu känner jag att jag har fått många nya råd vad gäller rumprengöring! Det vore ju enklare om sambon kunde hålla, men han är inte så djurvan så om de sprattlar kan han nog tappa dem. Får helt enkelt träna på att göra det själv.

    Kram

    SvaraRadera