fredag 17 september 2010

Trevlig helg!

Äntligen fredag, jag har längtat hela veckan. I helgen är det softning och pyssel som gäller. Jag måste se över grisarna; kolla klor, rumpor, öron och liknande. Är inte direkt någon favvosysselsättning, men det måste ju göras. Jag har liksom aldrig vart så mycket för det där med pälsvård och dylikt. Självklart ska man ju hålla efter sina djur så att de mår bra, men jag väljer hellre en ras som kräver mindre jobb.

För mig är det annat som är intressantare. Jag är oerhört fascinerad av djurs beteende, och kan sitta länge och bara titta på dem när de tassar omkring. Jag är ju även glad i andra djur, och tycker hästars och hundars beteende är väldigt intressant. Anledningen till att jag tycker att det är roligt är för att jag genom det kan bli en bättre djurägare. Att det hjälper mig att skapa ett så naturligt liv som möjligt för mina vänner.

Men nog med filosoferande. George var lite risig i magen förra veckan. Vet inte om det var något han ätit eller vad det var. Han var lös i magen och behandlades därför med dofilus. De är ju bara för söta när de sitter och smaskar fil! Nu mår han till synes bra igen, puh!

Nu ska jag slänga mig i soffan med piggarna!

Trevlig helg

3 kommentarer:

  1. Ha en riktig myshelg!
    Rosen

    SvaraRadera
  2. Ha det så gott i helgen, men vad annat med sånna myslimpor som du har tillgång till :)

    SvaraRadera