måndag 20 juli 2009

Nya grejor till svinen!


I lördags var jag och sambon i den Norrköpinska skärgården. Efter att ha solat några timmar styrde vi kosan mot Ingelsta. Det var nämligen så att jag länge har vart på jakt efter ett nytt hus till piggarna eftersom det gamla har blitt så muggigt.

Sagt & gjort, in på djuraffären. Egentligen gillar jag inte djuraffärer alls, pga av att de handlar med djur som om de vore prylar, men vi har försökt att fixa ett hus men har inte hittat ngt bra material. I första djuraffären fanns inget hus, men dock en väldigt mysig hängmatta. Freddan ääälskar att softa i sin hängis, vilket har gjort att även den har blitt muggig. Så därför slog jag till. I djuraffär nr 2 hittade jag tillslut ett hus.

Men det var icke slut där, utan kvar var Rusta att besöka. Humlan hade nämligen köpt en så mysig vetbedfilt där, så jag var tvungen att kolla jag med. Å det fanns en jättehärlig fluffig sak, så jag slog till på en sån å! Snacka om bortskämda svin man har, men men svinen ska bara ha det bästa!

2 kommentarer:

  1. Oj, hängmattan var riiiktigt stor, mycket bättre än de gamla "studsmattorna". Gillar de att ligga å slöa där måntro?

    SvaraRadera
  2. Ja absolut! Freddan är mycket förtjust!

    SvaraRadera