söndag 19 juli 2009

Växjö, Britney, Potter & semester!




















Ojoj nu har jag legat på latsidan med min bloggning...får väl skylla på att man blir lat när man har semester haha. Det har iallafall hänt en hel del sedan förra inlägget. Förra helgen var jag & boysen i Växjö på marsvinsträff! Såå himla mysigt! Det var jag, Humlan, Marie och Madoria. Lustiga namn? Ja det är så vi känner varandra genom Internet! Många av svinen kände jag ju oxå till sen tidigare, men det var verkligen kul att se alla i verkligheten!

12 stycken svin var det totalt, vilken lycka! Vi gosade & klämde på alla grisarna så de blev nog alldeles vimmelkantiga! Sedan blev det väääldigt mycket marsvinssnack såklart! Å supergod mat, hon är en väldigt duktig kock Humlan (och hennes sambo). Helgen var helt enkelt supermysig & jag hoppas att vi snart kommer att kunna ses snart igen, kanske här hos mig i Sörmland! Tack Humlan för allt!

Sedan har jag hunnit med att vara på Britney i Globen! Allt som allt var det underhållande, men jag tyckte att det var synd att det var så mycket playback och att de aldrig zoomade in henne i närbild. Vi satt ju en bit ifrån, så man hade ju helt klart fått en bättre känsla om man hade sett allt lite närmre...

Sedan Potter! Filmen var som Harry Potterfilmerna brukar vara, helt ok men inte i närheten av böckerna (som alltid haha). Jag insåg att jag har glömt en hel del från bok fem, så jag har tänkt att jag ska passa på att läsa om den nu under sommaren.

Annars har det vart en hel del bra väder, så jag har vart & solat en del hos föräldrarna. Jag har ju en ordningssam gen som är mycket stark, och eftersom det ser ut like hell under trappen hos dem fick jag någon form av psykbryt på det hela. Därför är det nu städat under den förbenade trappen. Riktigt fint blev det!

Såå det har hänt en hel del min första semestervecka, nästa lär bli lugnare då vi inte planerat att göra något speciellt. Men vi hittar säkert på något skoj!



3 kommentarer:

  1. Måste bara kommentera att den lilla vita dörren i "buren" såg för skoj ut :) Fast den "buren" hade inte stoppat dina svin ska du veta. De har varit ute på äventyr flera gånger idag, ingen ordning alls! Jag fick fösa tebax dem en gång och när vi tittade på TV så drog Fred iväg igen, både till köket (!) och bakom buren igen. Hoppade tom över pedalen på spinnrocken, det du!

    Konsert. Har suttit långt bak och varit längst fram. Man ska vara längst fram helt klart, fast artisten gör mer än var man är faktiskt. Om artisten är bra ska man känna sig helt elektrisk när man kommer ut efter konserten, då har det varit bra.

    SvaraRadera
  2. Roligt att du har det bra på semestern än så länge :D Snart är det min tur!!
    Marie

    SvaraRadera