måndag 30 augusti 2010

Miljöträning för svin

Har visst blivit lite dåligt med bloggande på senaste tiden. Jag har ägnat mig åt att tycka synd om mig själv efter en ridvurpa i onsdags. När jag skulle upp på hästen hände något som gjorde att den tog ett bocksprång så jag flög i backen med en väldig fart. Armen är blå/grön och jag slog i ordentligt i svanskotan. Men man överlever väl. Igår var jag ute igen och blev denna gången tilldelad stallets nybörjarkuse =) I maklig takt tog vi oss en tur i skogen.

Annars är jag glad över att min ena favvohäst kommer att bli kvar "hemma" under året, så när han vilat klart kommer jag att rida honom igen. Det är en connemara som är ca 1.55 m hög, född 95 och jättetrevlig att rida. Ser fram emot det!

Svinen mår bra, vi har haft lite miljöträning i lägenheten. Jag sätter dem på "nya" ställen och tanken från min sida har då varit att de ska undersöka det nya. Men icke. Tydligen har jag Sveriges fegaste piggar för de sitter bara och tittar och väntar på att matte ska rädda hem dem till buren igen. Suck, men det är väl bara att fortsätta träna så kanske det lossnar. I morse gick faktiskt Freddan från buren bort till soffbordsmattan så det får man väl se som ett stort steg för marsvinsheten...

1 kommentar:

  1. Uj- det lät som en otrevlig vurpa du gjorde !

    I början när jag hade golvtid med Ebba o Elvira så satte
    jag flera kartong hus med jämna mellanrum på platsen- då fanns det skydd och det blev roligare att upptäcka omgivningarna. Gärna en liten bit godis här och där som motivation ... Ett halt golv kan vara otrevligt att gå på så jag la gamla handdukar eller en fleece filt och satte husen på det.

    Duktiga Freddan !!!

    SvaraRadera