måndag 9 augusti 2010

Semester

Nu var det ett tag sedan det bloggades. Jag har haft semester i en vecka och nu är det sista veckan innan jobbet börjar nästa måndag. Det har varit en lugn semester, tyvärr har det inte varit något vidare roligt väder, så det har mest varit till att vara inomhus. Har tagit det lugnt och läst en del böcker. Har varit och hälsat på svinen hos päronen en del och de mår bra de små liven.

De har fått motionera en del i föräldrarnas uterum, och de har faktiskt blivit riktigt modiga och trampar runt duktigt. Det är roligt att sitta och titta på dem när de undersöker allt!

Nu har även sambon semester så igår var vi en sväng till Norrköping och shoppade. Idag blir det pyssel hemma och i morgon hoppas vi på bra väder så vi kan åka till Stendörren.

4 kommentarer:

  1. Mina killar hade tillgång till en skyddad altan på 40 m3 när de var hos min kollega när vi var utomlands. Snacka om att de blev modiga och äverntyrlystna när de kommit över den första förskräckelsen!

    Det roliga är att de behållit sitt förnyade äventyrssinne sedan de kom hem :-)

    SvaraRadera
  2. Så kul med pigga och nyfikna killar! =D Mina grabbar hejar på, de är båda två väldigt nyfikna och upptäckarglada!

    Vi håller tummarna för fint väder sista dagarna på semestern! =)

    SvaraRadera
  3. Kul att få tillgång till ett alldelens eget uterum för marsvinen :)
    Kanske skönt med en lugn semester i alla fall, att inte göra mycket alls är en underskattad lyx :)

    SvaraRadera
  4. Ja de lever verkligen värsta lyxlivet just nu mina piggar. I morse hade Fred trampat ut till uterummet på eget bevåg och gått en liten sväng =) George är lite mer försiktig av sig så han hängde inte på brorsans äventyr!

    Annars börjar jag bli lite sugen på att plocka hem dem till mig igen, det är så tomt utan grisar. Men de får vara kvar och käka gräs ett litet tag till...

    SvaraRadera