lördag 30 april 2011

Rädda piggar

I går och i morse försökte jag ta bilder på grisarna. Det gick ju sådär. Det blir bara suddiga streck när de rusar iväg och tror att de ska bli mördade av kameran.

Åh vad jag avundas alla som tar så många fina bilder på sina grisar. Hur gör ni? Hur har ni lyckats muta grisarna? Jag har mutat med kirskål men inte ens det hjälpte.

Summan av kardemumman är att jag inte lägger ut några bilder idag, för att de är så dåliga helt enkelt.

Idag har jag annars varit och ridit i solsken, men nu verkar det komma massa moln. Ikväll ska jag på 30-års fest så jag hoppas att det inte blir regn sen. Ska nämligen cykla är tanken eftersom sambon är borta och det är trevligt med att ta ett glas vin eller två...men tyvärr är det väl lite av en tradition att det ska vara svinkallt på valborg.

Just nu sitter grisarna och äter gräs och kirskål. Eller rättare sagt, George äter, och Lillis har gömt sig eftersom han är livrädd för att jag hickar.

Ska gulla lite med dem så de förstår att jag inte tänker äta upp dem..

Trevlig Valborg allihopa!

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag passar två grisar åt en jobbarkompis i 10 dagar och jag har också problem att ta kort. De bara ska gömma sig hela tiden. Skillnad när Elin och Andreas var hemma i Påsk. Deras marsvin är ju inte rädda alls och då är det ju självklart lättare att ta kort.
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  2. Testa att försöka ta ett foto av en råtta ska du få se på omöjligt. De tycker nämligen det är superspännande när någon dyker upp och då måste man icke vara still :)

    Här är det bizarra helgdagar jämt:) Ska ta och dra till den lokalaste spelhålan och spela på "Memorial day" tex :)

    SvaraRadera
  3. Jag skaffade en kamera med jättebra zoom så att jag kan sitta/stå på avstånd och ändå få med det jag vill ha på bild. Men sedan har grisarna vant sig vid att jag står eller sitter med en konstig sak framför ansiktet som det lyser ifrån ibland. Har också stängt av alla ljud på kameran.
    Fortfarande kan dom få för sig att kameran är farlig när jag filmar och rör kameran efter deras rörelser. Maritza tar då oftast skydd bakom breda Niña :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen!

    Det får helt enkelt bli ännu mer social träning och så småningom en ny, bättre kamera!

    SvaraRadera