onsdag 6 april 2011

Ögon

Nu var det ett tag sen sist igen, måste försöka bättra mig!

George sår har läkt ihop jättefint nu (äntligen) så det är helt borta nu. Jag kan inte heller känna att det skulle finnas något kvar så jag hoppas verkligen att det inte fylls på igen. Nu är istället problemet att hans ögon rinner. De har gjort det till och från ganska länge men det har alltid försvunnit. Nu tycker jag att det rinner ganska mycket. Funderar på att gå till Apoteket och köpa tårvätska och se om det blir bättre.

Jag är ju stammis hos veterinären men jag skulle verkligen tycka att det vore skönt att slippa åka dit nu igen.

Ja vad kan man säga, piggarna håller verkligen sin matte sysselsatt...

2 kommentarer:

  1. Så skönt att det löst sig med såret, hurra! =D Vad gäller ögonen är det ju väldigt lurigt, men så länge han inte verkar ha ont av det eller verkar ha skadat ögonen tror jag inte det är någon fara på taket! Noltes högeröga rinner konstant, och vår duktiga veterinär tror att det har att göra med att fästet för ena framtanden, som sitter nära tårkanalen, är förvuxen eller missbildad på nåt vis. I vilket fall menade hon att det är det inte något farligt, och han har inte alls ont av det vad jag kan märka. =) Men vi hoppas ändå det ska bli bättre för George-ponken!

    SvaraRadera
  2. Ja det är full rulle med marsvin minsann, hoppas det inte är nåt speciellt med att det rinner, jag har ingen erfarenhet av det men tror nog inte att det är något farligt.

    SvaraRadera