onsdag 23 mars 2011

Otur

George är verkligen en gris med otur. Igår när jag kom hem så hade det spruckit precis bredvid stygnen och det kom ut var. Det såg verkligen inte roligt ut och imorse ringde jag till veterinären direkt. Vi fick komma in på en gång och som tur var var det inte så farligt. Hon pillade bort alla stygn och gjorde rent såret. Så nu har han öppet sår som ser lite läskigt ut.

Vi provade att sätta på honom en tratt men insåg direkt att det inte skulle fungera, så nu är det helt öppet och jag hoppas verkligen inte att han ska klia på det och att det läker ihop bra.

Puh det har verkligen varit mycket med grisarna den senaste tiden, hoppas att det ska vända nu...

6 kommentarer:

  1. Men det var juh en evigt lång historia med George. Sån otur han har. Får se till att vända och bli bättre nu helt enkelt.

    Hur har grisarna aklimatiserat sig i nya huset?

    SvaraRadera
  2. Det hoppas vi också att det gör, snart kommer ju grönskan fram där ute, kanske det lockar George till att läka sitt sår fint :)

    SvaraRadera
  3. Stackars gubben, ett sånt elände. =( Nu får vi verkligen hoppas det snabbt ska bli bättre! Och som Eleni skriver; nu är det vår, snart finns det en massa gott som gör det värt att bli frisk för! =D

    SvaraRadera
  4. Vi håller tummar och tassar för att såret skall rätta till sig så fort som möjligt. Heja George!

    SvaraRadera
  5. Tack alla för att ni hejar på Gerogen =)

    Nu ser såret riktigt fint ut så jag hoppas att det ska ordna sig!

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra, jag undrade just hur sötgubben mår.

    SvaraRadera