söndag 10 juli 2011

Hurra!

I fredags morse lät han fortfarande inte bättre, men när jag kom hem på eftermiddagen var han bra! Lät inte alls, bara lite när man lyfte honom! Å peppar, peppar så har det inte kommit tillbaka..än. Hoppas hoppas att det ska bli bra nu! Han fick ju en spruta till i torsdags så kanske tog kortisonet till slut. Sedan gav jag (!) sista sprutan i fredags eftermiddag. Häftigt att ta spruta, har jag aldrig gjort förut!

Veterinären skulle ju ringa i fredags eftersom de skulle skicka journal och bilder till Roslagstull, men ingen ringde. Så jag antar att de inte fick något svar och att de kanske ringer i morgon istället.

I går var de ute hela dagen och det har inte kommit tillbaka. Jag är verkligen en "marsvinsmamma" nu och går och kollar hela tiden så att det inte satt igång igen.

Igår passade jag även på att klippa ner Lillis igen. Funkar faktiskt riktigt bra med frisörsaxen jag köpte. Så nu är han så fin så =)

Nu ska jag läsa Elvis en stund, ni vet seriesköldpaddan =)

5 kommentarer:

  1. Det var skönt att läsa !!!
    Här går det finfint med för den nya flocken.
    Vad tyckte Lillis om att bli klippt ?

    SvaraRadera
  2. Heja George, han är en sån kämpe! =) Här har vi också haft lite lätta luftvägsproblem, det verkar höra sommaren till nu för tiden. =/

    SvaraRadera
  3. Nu är jag nyfiken... Håller det i sig? Tystaden menar jag. För han låter väl inte om luftrören längre?

    Här är det som vanligt full fart. Niña och Kajsa har varit hos veterinären. Ingen fara. Berättar mer sen på bloggen...

    SvaraRadera
  4. Som ni kan läsa i nya inlägget är Georgen bättre =)

    Susanne; Lillis är som tur är väldigt snäll att klippa =)

    Ingrid: har du testat Vicks?

    SvaraRadera