måndag 18 juli 2011

Min lilla gris

George rosslande är under kontroll. Han var helt bra i några dagar men sedan hörde jag tendenser till att det var på väg tillbaka. Jag har läst i en engelsk bok att vissa grisar kan ha trång näsa, och att det även ofta blir värre med åldern.

Jag vet ju att det inte är fel på hjärta/lungor så det känns ganska troligt att det kan vara något sådant. Det stod även att man kan testa att använda Vicks, ni vet sån där förkylningssalva. Jag smörjde honom under näsan och på framtassarna, och det hjälpte! Jag sätter på nytt en gång om dagen och det har tagit bort rosslandet hittills.

Jag är väldigt glad för att det funkar med Vicks och att han verkar må bra igen. Han har gått upp i vikt och är pigg. Jag är så lättad över att min lilla gris kämpar vidare, för han är verkligen en speciell liten farbror.

4 kommentarer:

  1. Oh, då luktar han friskt och fräscht nu då?! Skönt att något så "enkelt" kunde hjälpa honom!

    SvaraRadera
  2. Tänk att en gammal huskur som Vicks-salva kunde hjälpa en rossel-farbror. Sonens gammelfarmor bodde i Norge. Varje gång vi skulle åka och hälsa på var den ständiga beställningen en massa Vicks-salve-burkar. Jag vet inte vad hon gjorde med dem. Hon kanske hade rossel i rören annars... Men jag vet att de tydligen bara finns att köpa i Sverige. Hälsa grabbarna.

    SvaraRadera
  3. Så bra att det funkar med vicks. Jag funderar på det här med om du har spån? Kan det vara något som bidrar? Koffi hade ju bl.a. andningsrossel när han gick på spån och han var ju överkänslig mot det underlaget.

    SvaraRadera
  4. Så eländigt med detta rosslande! Men skönt att du verkar ha hittat något som fungerar. Man ska inte underskatta huskurer! =D

    SvaraRadera