torsdag 25 november 2010

Sjuklingar

Suck, i tisdags kväll kom en förkylning krypande, och nu sitter jag och snorar och nyser om vart annat. Har varit hemma från jobbet både igår och idag och det blir till att vara hemma och kurera sig i morgon också.

Men tur i oturen är att det kom nu och inte när vi ska åka nästa vecka. Är ju ingen hit att sitta 12 timmar på ett flyg med rinnande näsa...hoppas nu att jag ska hinna bli helt frisk tills det är dags.

Tyvärr har George också varit dålig idag. På förmiddagen när jag tittade till dem var han kladdig i rumpan igen. Det är andra gången han har varit lös i magen sedan han var jättedålig. Det verkar iaf som om det är på väg att gå över igen och han ser pigg ut. De fick ganska mycket frukt och grönt igår, och det verkar som om han inte tål för mycket av det goda. Svårt att veta hur mycket man ska ge, och svårt att veta om det verkligen är det som är problemet...

Återkommer med rapport om hur det går, nu måste jag springa och snyta mig...

5 kommentarer:

  1. Torrfoder är nog inte en dålig idé ett tag. Lätt hänt att man vill ge dem något roligare för de gillar det, men ibland får man hålla tebax:)

    Snors på plan låter måttligt roligt…

    SvaraRadera
  2. Ojdå! Ni får krya på er både George och du.

    Du skall kanske undvika frukt till dem ett tag och bara ge lite lagom av snällare grönsaker. Kola gick ju som sagt på enbart hö- och vattendiet en hel vecka efter han var dålig och med långsam upptrappning av grönsaker efter det.

    Jag råkade ge mina lite för häftig giva av grönkål häromdan. De fick geléiga pluttar hela högen utom Arvid som redan var mjuk i pluttarna. Han blev helt lös och kladdig. Snabbt övergående dock, tack och lov! :-S

    SvaraRadera
  3. Min vivan är oxå känslig i magen. Kan inte mata henne med för mycket grönt i någon form.

    SvaraRadera
  4. Krya på er! Ha en fin resa!
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  5. Stackars George som inte tål de goda grönsakerna riktigt! =( Vi håller tummarna att han ska krya på sig, skönt att det redan nu verkar lovande! Och matte får också krya på sig, eländiga förkylningar!

    SvaraRadera