onsdag 3 november 2010

Funderingar

George mår bra! Han äter som vanligt igen och nu väger han runt 1054 g. Känns jätteskönt att han blev frisk, jag trodde verkligen inte att han skulle klara sig när han slutade att äta.

Jag har funderat på vad det kan ha vart som gjorde honom dålig. En teori är att han blev sjuk av persiljan jag gav på torsdagen (han blev dålig på fredagen). Jag gav ganska mycket och jag funderar på om det blev för mycket för honom. Tidigare i höstas var han dålig vid ett tillfälle och jag tror att jag hade gett ganska mycket av färsk majs då. Så det kan vara så att han helt enkelt är känslig för ny mat och att det har blivit för mycket.

Persilja har de ju ätit massa gånger utan att något sånt här har hänt, men jag gav kanske för mycket helt enkelt.

Man vill ju veta vad det berodde på, så man kan undvika det i framtiden. Jag hoppas iaf att det inte kommer tillbaka något mer, för fy vad skraj man blir när de är sjuka!

2 kommentarer:

  1. När Kola blev dålig i magen så berodde det troligtvis på att jag gett dem för mycket hel havre alternativt att havren inte var bra.

    De har verkligen känsliga magar fick jag lära mig den hårda vägen...

    SvaraRadera
  2. Härligt att den lille killen mår bra igen!
    Rose-Marie

    SvaraRadera