lördag 29 september 2012

Är marsvin tråkiga?

Igår var jag på middag hos mor och far. Ibland brukar jag ta med grisarna för lite miljöombyte, och för att de gillar att busa där. Igår fick Milton och Elsie följa med och de sattes ner i vardagsrummet. Milton tycker det är superroligt att upptäcka alla grejer, och helt plötsligt hade han skuttat ut i päronens uterum som ligger precis bredvid vardagsrummet. Han tycker det är så roligt! Elsie är lite försiktigare och vågar inte gå så långt, men det är tryggt för henne att Milton är med.

Jag brukar som sagt ha med dem rätt ofta när jag åker till föräldrarna (de bor typ bara fem minuter från oss) och under sommaren har de fått springa i uterummet vid flera tillfällen. De blir så i gasen och de verkar aldrig tröttna på att knalla omkring.

Jag tycker att det är väldigt mysigt att sitta och titta på dem när de far omkring, och den som sa att marsvin är tråkiga, vet inte vad de snackar om! Det är ju så beroende på hur man gör med dem. Sätter man ett ensamt marsvin i en liten bur så är det ju inte så konstigt att de är tråkiga! Det skulle väl vem som helst bli! Nej mycket utrymme, kompisar och mycket hantering så är det världens bästa husdjur, så det så!

Säger du att jag är tråkig så går jag direkt...
Världens finaste Katsa

2 kommentarer:

  1. Håller med!
    Kul att dina grisar får löpa fritt hos dina föräldrar. Det hade inte mina fått :) LYX!

    SvaraRadera
  2. Håller också med, dem är verkligen världens mysigaste hemmadjur! Vad fin bloggen ser ut förresten, var ett tag sen jag kikade in här det var på tiden :)

    SvaraRadera