måndag 3 augusti 2009

Anna was here!

Idag har jag haft besök från Strängnäs, min UppsalaAten vän Anna! Vid cirkus 11.30 ringde damen och sa "jag vet inte vart jag äääär". Hmm jag behöver nog jobba lite mer på mina vägbeskrivningskunskaper...lite kul var det dock eftersom det var som att höra mig själv. Jag har nämligen en otrolig förmåga att åka lite konstigt när jag ska till nya ställen. Jag är alltid övertygad om att jag kommer att hitta hur lätt som helst, men sen skiter det sig alltid lite i slutet...förstår inte vad det beror på...

Hursomhelst när Anna hade parkat bilen och fått en visning av vår våning så knallade vi ner till Metropolen och käkade lunch. Sedan blev det fika på sambons och min väldigt varma ballis.

Besöket avslutades med en guidad tur i den Katrineholmska myllan. Dufveholms herrgård, Claestorps säteri och Luvjsöns nya bostadsområde (ja Anna & jag gillar att kolla på fina hus) besöktes. Slutsstation blev Backa där mina svin fortfarande huserar. Efter lite gos med grisarna var det dags för hemfärd för Anna.

Som vanligt har ju inte jag tagit några bilder, men om ni vill se bildbevis är det bara att klicka er in på Annas sida "Annoula" här bredvid!

Nu ska jag läsa lite Sookie Stackhouse...

1 kommentar: