onsdag 17 augusti 2011

Nu är det Lillis

Lillis kasterarades igår. Operationen gick bra och han vaknade snabbt, men han var mycket lullig när jag hämtade hem honom. Han ramlade som en skalbagge på rygg en gång så jag fick vända på honom! Men han åt i alla fall och verkade glad över att få vara med pappa björn igen.

Men han vill inte stödja på ena frambenet och han hoppar med bakbenen som en kanin. Detta har jag aldrig varit med om förut efter en sövning och jag vet inte vad det är som gör att benen inte vill funka på honom. För övrigt verkar han pigg. Jag ringde veterinären i morse och de tyckte att det verkade konstigt. Men vi ska avvakta idag och så ska jag ringa i morgon om det inte är bättre.

Så länge masserar jag benet och hoppas att han blir bättre.

Håll tummar och tassar!

George mår bra, förutom att han fortfarande snarkar som en mops. Veterinären ska undersöka om han eventuellt kan få en inhalator =) Var även och klippte hans tänder förra veckan för att hans knäppa tand hade börjat växa inåt. Kommer att behöva klippa den med jämna mellanrum, men det kan jag göra själv så slipper han gå till vetten varje gång.

Ja ibland blir jag alldeles matt på att vara marsvinsmamma...

4 kommentarer:

  1. Vi håller tummar och tassar att benen rättar till sig! Och att George kan få hjälp med snarkandet. Nä, det är inte alltid lätt att vara marsvinsmamma... kram Elin

    SvaraRadera
  2. Men lille Milton då, hoppas han piggar på sig! Vi håller tummar och tassar här! Och George då, ja du har verkligen fullt upp! Förlåt mitt dåliga minne, men har ni uteslutit hjärtproblem? Även det går ju att medicinera om det upptäcks. =)

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna att allt blir bra!
    Jag är imponerad av alla fantastiska marsvinsmammor
    och pappor
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  4. Herregud, här händer det grejer! Inhalator för en sork, vilken grej... :) Hoppas Milton mår bättre snart!

    SvaraRadera