tisdag 16 juni 2009

Vamps -me like!

Ohhlala jag har fått dille på vampyrer. Jag fick upp ögonen för dessa filurer för mååånga år sedan när jag såg "Interview with the vampire" med Brad Pitt och Tom Cruise. Filmen efterföljdes självklart av böckerna och min absoluta favvo är Lestat. Efter Lestat kom Edward, men just nu är det Sookie Stackhouse som gäller. Sookie är visserligen ingen vampyr (hon kan iof läsa tankar) men hon lever i en värld där vampyrer existerar. Of course blir hon kär i en vampyr och sedan är äventyret igång!

Böckerna har även blivit en mycket underhållande tv-serie, True blood med vår alldeles egna Alexander Skarsgård!

Jag bara ääälskar introt, check it out!

2 kommentarer:

  1. Låten är ruskigt skön:) Och kul att lite bra svenska skådisar kommer fram. Tänk dig om de hade valt Persbrant istället!

    SvaraRadera
  2. Ja Persbrant hade vart katastrof...

    SvaraRadera