torsdag 8 oktober 2009

George har vart hos doktorn!

Idag var jag med George till veterinären (Fred var med som mentalt stöd). Hon tittade en snabbis på knölen och vi tog ett snabbt och gemensamt beslut om att det bästa är att operera. Det är så stor risk att det blir infekterat när det ser ut som det gör nu, så det känns bra att han ska få slippa den. De hade inte tid idag, så på måndag ska jag åka och lämna honom innan jag åker till jobbet.


De har flyttat djurkliniken här, och byggt helt nytt. Det var verkligen superfint och så fräscht! På det gamla stället hade de så trångt, men nu var det jättestort! Känns kul att de har en sån fin klinik här. Dessutom gillar jagveterinären, har haft samma i flera år nu och hon är verkligen en pärla. Har ju fått avliva några grisar tidigare, och då har hon vart så himla gullig. Är viktigt med sånt tycker jag i sånna lägen när man är så uppsliten.

Hon får dessutom extra plus för att hon tyckte George var så fin! Hon sa att de skulle ta kort på honom när han kommer på måndag!

Nu ska jag titta lite på Tv & gosa med svinen!

1 kommentar:

  1. Vi håller tummarna för George här borta! Bra att ni har en bra vetrinär dessutom. Hälsa piggarna!

    SvaraRadera