tisdag 13 oktober 2009

Nu är George opererad!

Igår efter jobbet åkte jag direkt till djurkliniken för att hämta det lilla livet. Allt hade gått bra, så det var bara att ta med sig en sömnig gris och åka hem. Han var fortfarande lite vinglig efter narkosen när jag hämtade honom, och det visade sig att det skulle hålla i sig ganska länge.

När vi var hemma bäddade jag ner honom med varmvattenflaska och delade av buren så att han skulle slippa en intensiv Fred. Under kvällen när han började kännas mer stabil, tog jag bort gallret och de fick vara med varandra igen. Jag måste säga att jag blev förvånad över hur snäll Freddan var, det var som om han kände på sig att brorsan var lite groggy.

De fick sedan vara ihop hela natten och det var två glada och hungriga grisar som mötte mig imorse! Så nu är han lika pigg som vanligt igen. Såå nu kan jag förhoppningsvis andas ut och hoppas att såret läker som det ska. Om två veckor ska jag ta bort de tre stygnen, det gör jag själv, brukar inte vara några problem.

Sammanfattningsvis har det hela gått jättebra! Ska även försöka ta en bild och visa hur han ser ut med sin nya frisyr =)

3 kommentarer:

  1. Åh härligt att höra att det gått bra för George!! Ingvar var dåsig ett par dagar efter sin operation (men han blev ju kastrerad så det kanske känns lite mer?). Hoppas att det inte tillstöter några komplikationer.

    Styrke-phussar från limpflocken

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa.
    Håller tummarna för att allt är över

    SvaraRadera
  3. du är en tuff gris george säger mormor

    SvaraRadera