fredag 2 oktober 2009

Upptagen Flisa

Ajaj nu får jag skämmas, var alldeles för länge sedan jag skrev något här. Det har varit full rulle, finns inte mycket tid över till annat när man har två svin, jobbar heltid, rider två dagar i veckan och gärna vill umgås med kompisar och sambo ibland också.

Men jag ska inte klaga, jag älskar att ha mycket att göra. Men idag känner jag ögonlocken är väldans tunga, så jag är glad att det är fredag. Vad har då hänt sedan sist?! Svinen mår bra, förra helgen var det en helrenovering av dem, med kloklippning, badning av talgkötel och tvättning av deras filtar.

På söndagen var jag ute på långtur med lilla häst, två timmar var vi ute och hon var så duktig! Modigt trampade hon förbi alla faror medan stora häst var betydligt mindre kaxig fast hon är äldre och klokare. I onsdags var jag ute igen och red på banan, och hon var jättemjuk och fin att rida. Vi travade lite över bommar och det tyckte hon var lajbans!

I morgon är det ju lördag igen, och jag ska börja helgen med att åka ut och rida. Härligt! På söndag är det kanelbullens dag, och så fyller världens bästa sambo år!

Såå alla, trevlig helg och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar