måndag 1 februari 2010

Helg & flygande svin

Så går ännu en helg mot sitt slut. Jag förstår inte vart helgerna tar vägen, det är knappt man hinner blinka innan det är dags för måndag igen. Helgen har iallafall varit bra. Igår stod städning och handling på schemat, och dagen avslutades med tjejmiddag och bokdiskussioner. Idag har jag varit ute och ridit i snön, väldigt mysigt men också väldigt kallt.

Sedan kan jag berätta om en händelse som kunde ha slutat riktigt illa. Imorse när jag tittade på tv hade jag Freddan i soffan "under" mina ben i morgonrocken. Ena stunden låg han snällt stilla för att i nästa flyga rakt ut i luften och ner på vår luddiga matta. Därefter skenade han som en galning över parketten bort mot buren. När han kom fram till mattan kutade han omkring något varv för att sedan hysteriskt kasta sig in i buren....allt medan jag bara stod och gapade.

Fort som tusan sprang jag sedan bort till buren och tog upp honom, och kollade att han var ok. Som tur var hade inte svinet fått en skråma, han var helt ok men såklart lite skärrad. Ja jag säger då det, jag har haft honom legat så hur många gånger som helst, men nu får det bli mer säkert framöver. Kanske man borde inhandla en sele?!

Vad som egentligen hände är jag inte riktigt säker på. Kanske att han precis höll på att somna och blev rädd av någon anledning. Han har aldrig gjort något liknande förut så det måste ha hänt något som gjorde att han blev rädd. Men som sagt, i fortsättningen får han inte ligga så "fritt" utan i famnen.

3 kommentarer:

  1. Nämen vilket marsvinsspektakel, tur att det slutade bra :)

    SvaraRadera
  2. Skickar phussar från små & stora limpor till grabbarna på alla hjärtans dag! Lillemo skickar en extra blinkning till Fred.

    SvaraRadera
  3. flera stora pussar till killarna på alla hjärtans dag frå mormor

    SvaraRadera