söndag 28 februari 2010

Sliten Flisa...

Idag känner jag mig som om jag vore hundra år...minst...

Imorse vaknade jag med ledbruten rygg. Jag skottade balkongen igår och envis som jag är slutade jag inte fast det kändes som om ryggen gick av några gånger (ok det kanske var en liten överdrift, men det var jäkligt tungt).

Men eländet slutar inte med det. Till och från drabbas jag av otäcka små munblåsor, och för tillfället har jag en hel armé i munnen. Afte kallas fenomenet och gör SKITONT. Jag ser helt mongo ut när jag pratar för att det gör så ont i munnen..

Nu tycker man ju att en person inte borde drabbas mer än så på en och samma gång, men jo, det är möjligt. Jag har nämligen fått något j*a mysko eksem i ansiktet som är illrött, stort och mycket missklädande. Fjollig som man är störs jag ju då något enormt av detta, och går och kollar en gång i kvarten i spegeln om det möjligtvis har försvunnit, men icke. Någon som vet något om vad det skulle kunna vara?!

Ja summan av kardemumman är att jag känner mig som en sliten människa just nu. Men jag vet ju att det går över, och att det finns de som har det hundra gånger värre än lilla mig. Men ibland är det jäkla skönt att få klaga lite ;) Tur att man har så mysiga grisar och en snäll sambo som kan muntra upp!

4 kommentarer:

  1. Skaffa listerine och gurgla loss. Är svinstarkt och har alkohol i sig och river bort en massa skit. Gör ont som fan när de väl burtit ut men det hjälper verkar det som.

    Själv har jag inte haft mycket av det där på länge. Som tur är! Nu ska jag duscha och sen åka och småhandla/fixa gratis lån av nån film. Sen ska vi försöka baka semlor. Visst är semlor gott!!

    Lerin, QT, Koko och Bergen hälsar!

    SvaraRadera
  2. Hmm ja kanske man borde testa. Har hört att Listerine tar bort bakterier som är bra också, så det är väl det som inte är så bra. Har faktiskt inte haft så mycket blåsor på senaste tiden, men nu helt plötsligt ploppade de upp som svampar, arggh...

    Gott med semlor! Vi fick på jobbet på semmeldagen, mums! Det är tradition, och så läser chefen ett stycke ur Ture Sventon iförd Omarhatt =) Efter det har det vart lite dåligt med semmelätandet, men ska väl passa på någon gång till innan de försvinner för den här gången.

    Nu är det dags för sängen för att ladda batterierna inför ny vecka.

    Hälsa tillbaka till alla!

    SvaraRadera
  3. Å nej Afte, det har min sambo genomlevt en gång och blä vad han tyckte det var obehagligt! Med tanke på eksemet du fått - du har inte ätit något mysko eller använt någon ny hudkräm??
    Det finns en länk med åteförsäljare till muslifodret jag ger här;http://www.brogaardenisweden.com/
    Du som är i hästtagen kanske känner igen en av tillverkarna Dodson och Horrell(dem gör främst hästfoder).

    SvaraRadera
  4. Ja afte är ett elände. Det är någon form av virus så det finns inga mediciner mot det heller. Det går liksom i vågor, det kan vara bra en period och så helt plötsligt kommer det massor på en gång...

    Eksemet vete sjutton vad det kan vara. Jag har inte gjort något särskilt eller bytt något. Men jag har en teori att det är den här jäkla vinterns fel ;) Har ju vart så vinigt kallt.

    Tack för länken, då ska jag gå in och kika! Känner inte igen tillverkarna, är nog framförallt Kraft jag känner igen.

    Ha det så bra, massa kramar!

    SvaraRadera