onsdag 3 mars 2010

Bättre

För er som oroat sig för lilla mig kan jag nu berätta att blåsorna i munnen är så gott som borta. Min värkande rygg är även den bättre.

MEN det jäkla eksemet har inte gett med sig. Jag börjar bli lika less på det som jag är på den förbaskade kylan och snön. Nu har jag iaf fått låna en kortisonsalva av en snäll kollega, så får jag se om det ger sig. Jag har typ bestämt att jag ska ringa vårdcentralen på måndag om det inte blivit bättre. Så håll tummarna att jag blir av med det här eländet nu!

Grisarna knaprar i buren och är lyckligt omedvetna om väder och vind. Idag har de fått nya pinnar att gnaga på och det är ju alltid poppis.

Nu ska jag mysa lite med dem och sedan blir det nattinatti

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är apotekaren som talar. Med största sannolikhet blir det bättre av kortison om det är ett eksem. Kom ihåg att även smörja med mjukgörande, då försvinner det fortare.

    Krya på dig!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Hihi tips från coachen ;)

    Jag blev lite nervös att jag felbehandlar det, så jag ringde vårdcentralen idag. Fick tid imorgon, så då hoppas jag att de kan säga vad det är. Återkommer med rapport om hur det gick :)

    SvaraRadera