torsdag 6 maj 2010

Dålig musiksmak, jag?

Alla har ju olika smak, och tur är väl det. Schlagermusik brukar ju av en del anses vara höjden av dålig smak, men jag förstår egentligen inte varför. Jag menar det är ofta ganska dramatisk och bombastisk musik, vilket jag då är väldigt förtjust i. En annan genre som ibland anses vara en sämre variant av opera, är ju musikaler. Åh ja, ni gissade rätt, jag ääälskar musikaler. Men jag tycker om opera också, varför behöver man utesluta något? Jag gillar liksom Mozart, samtidigt som jag gärna lyssnar på Britney Spears.

I oktober blir det musikal för mig och en vän i Stockholm. Då ska vi på Dracula! Det är höjden av lycka för lilla damen, då jag har en stor fascination för båda vampyrer, och som sagt, musikalmusik.

En låt som jag inte kan få nog av är Schlagervinnaren 2007. Men jag föredrar faktiskt den engelska versionen. Här bjuder jag på den, lyssna och njut.

2 kommentarer:

  1. Den är jättefin! Tack för den stunden:)
    Rosen

    SvaraRadera
  2. Den var jättefin! Tack för den stunden!
    Rosen

    SvaraRadera