lördag 1 maj 2010

Städ & bad

Puh, nu har jag vart igång här vill jag lova. Jag tyckte att svinen skulle få ha lite kul imorse, så därför fick de leka i höpåsen (ni vet en såndär blå från Ikea). Det var ju ingen vidare idé eftersom de alltid ska pinka överallt. När jag skulle plocka upp Freddan så stank han kan jag säga. Han var kissig under hela maggen och i höpåsen luktade det skunk. Så nu har svinen badat, höpåsen är ursvabbad och på torkning. Efter svinbadet passade jag på att städa, och nu äntligen är jag klar.

Snart har jag tänkt dra igång med dagens mat: Lasagne. Den är verkligen supergod, min vän från Uppsala har gett mig receptet och vi åt den förra helgen. Det är inte en vanlig traditionell med köttfärs, utan istället har man bladpersilja, fetaost och lufttorkad skinka (om man vill ha veg. är det bara att strunta i skinkan). Nom nom!

För er som är nyfikna hur det har gått med huset kan jag meddela att det fortfarande inte är något bestämt. Vi ska och titta på det igen imorgon, men sedan måste vi nog försöka komma fram till något. Men jisses vad svårt det är! Hade aldrig kunnat föreställa mig hur mycket det är man måste tänka på. Känns faktiskt som om man håller på och blir expert på både det ena och det andra =)

Kram alla & ha en fortsatt mysig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar