fredag 28 maj 2010

Det här med fotografering

Ni kanske undrar varför det inte är så mycket bilder på den här bloggen, och då ska jag förklara varför. Det är nämligen såhär att jag oftast fotar med mobilen, och den liksom piper när man tar kortet. Det pipljudet innebär en smärtsam död (iaf enligt piggsen) och innebär att man måste springa iväg hysteriskt och gömma sig det fortaste man kan.

Så där har ni svaret...för övrigt är jag lite sugen på en ny superbra kamera. Förut har jag velat ha en systemkamera, men jag tycker att de är lite för jobbiga att släpa med, så jag skulle nog föredra något mer praktiskt.

Någon som har något bra tips?

Imorgon ska vi på bio, på den kritiskerrosade Sex and the city...eller inte...den har verkligen fått urusla recensioner, men vi hade liksom bokat biljetter innan recensionerna kom. Jaja återstår att se om vi lämnar salongen eller inte =)

Nu är det fredagsmys med piggsen som gäller, och i ugnen står en god chockladkaka, mums!

Trevlig helg

5 kommentarer:

  1. Har hört rykten om att de har fina och billiga kameror här i krokarna:)

    Också ta och titta på www.prisjakt.n. De har en massa grejer där så man kan jämföra iaf.

    SvaraRadera
  2. Mm får ta och göra det. Blir så avundsjuk på alla som har fina bilder på sina grisar. Mina är helt hopplösa att ta kort på...

    SvaraRadera
  3. Jag vill ha en ny kamera också så jag kan ta bättre foton. Trist när bloggen har halvdanna bilder trots allt.

    SvaraRadera
  4. Alla mina sorkbilder är tagna med min Canon Ixus. Jag är supernöjd med den! Har faktiskt inte träffat nån ännu som varit missnöjd med en ixus...

    /Petra

    SvaraRadera
  5. Åh ska kolla det. Du har ju jättefina bilder =) Jag försökte ta bilder på grisarna i helgen men jag vet inte vad det är med dem, men de vägrar att ställa upp på bild...

    SvaraRadera