tisdag 4 maj 2010

George, numera kallad pluggen

Jag måste bara berätta om vad George gjorde igår. Jag hade haft honom i knät och släppte ner honom på mattan (de kan gå själva från soffan till buren, så därför släpper jag bara ner dem när det är färdiggosat). Någon (George är övertygad om att det är Fred) hade flyttat på vår tidningshållare, så han inte kunde gå förbi den på högersidan som han brukar. Därför svängde han vänster, problemet var bara att det var så trångt mellan fåtöljen och lampan att han fastnade...jag hörde liksom skrapande klor och anade att han fastnat. Å mycket riktigt när jag tittade så satt det lille svinet fast som en plugg och kom varken åt det ena eller andra hållet. Man ska inte skratta åt andras olycka, men jisses vad det såg roligt ut.

Det kanske helt enkelt är dags för någon form av bantning...

2 kommentarer:

  1. George är som en gammal gubbe med jättemage bara det att hans
    mage går både åt höger och vänster han är egentligen vad man kallar en lagom rund man i sina bästa år som karlsson på taket fast han kan inte flyga fast de hoppar ju ibland åtminstone fred
    kram mormor
    Välkomna till gröngräset det är snart sommar

    SvaraRadera