söndag 2 januari 2011

Dåligt...

...med bloggande den sista tiden. Har vart så mycket annat den sista tiden, men det är dåliga bortförklaringar, jag vet :)

Kan ju börja med en liten rapport om hur det var i Thailand! Det var varmt och skönt, och hotellet var superfint. Vi var på en två utflykter, till Phi Phi island och så var vi på en kryssning i skärgården. Det är verkligen häftig natur och vi snorklade flera gånger. Det var många färgglada fiskar och koraller.

Vi var även på bio två gånger, vi såg Unstoppable och Narnia. Det var skönt att komma in i en sval biosalong en stund, och så var det lite speciellt att uppleva att de spelade nationalsången innan filmerna började...

Sammanfattningsvis var det en härlig semester med mycket sol och bad. Sedan vet jag inte om vi blev så förtjusta att vi kommer att åka tillbaka, men man vet aldrig...

Julhelgerna har varit lugna och sköna och i mellandagarna har jag jobbat. På nyår var vi hos några bekanta och åt god mat och hade det trevligt. Vid tolvslaget var vi ute och tittade på smällarna och jag tänkte att det är skönt att man har svin som inte blir rädda för det. Måste vara jättejobbigt för alla djurägare som har djur som blir smått hysteriska. De vi var hos har en liten hund, men den bryr sig inte alls utan tycker snarare att det är spännande. Så olika det kan vara!

Såhär när man bytt år brukar man ju göra en liten sammanfattning av året, men jag tror jag hoppar det nu. Det jag iaf kan nämna är att när det gäller svinen har det varit en år fullt med bekymmer för George. Jag hoppas att 2011 ska innebära ett bättre år för den lille krabaten. Det här året kommer ju även innebära en flytt, både för oss och piggarna! Å vi längtar!

Nu ska jag ta en kopp te och gosa ner mig i soffan!

God fortsättning önksar Flisan & boysen

3 kommentarer:

  1. så fint ni verkar ha haft i thailand. Den lilla hunden du beskriver låter som min lille herre, inte en blink för bomber och granater tack och lov :) Ska bli spännande att få se grönbetesbilder i sommar, om jag inte misstar mig kommer väl Fred och George få en egen gräsmatta?

    SvaraRadera
  2. Ja det var härligt att åka bort en sväng.
    Skönt att vovven din inte bryr sig om bomberna, är så synd om djur som blir rädda.

    Grönbetesbilder utlovas! En alldeles egen alldeles för sig själva :) Bättre kan det inte bli för små svin!

    SvaraRadera
  3. Fred och George det är ett nytt år dags att vakna och göra lite bus väck matte så hon kan ta lite kort på er och visa de små knubbisarna för Bosse och brudarna och alla andra
    Kram mormor

    SvaraRadera