söndag 23 januari 2011

Tandläkare

Igår letade jag runt lite på olika marsvinssidor och hittade ett tips som gick ut på att man kan fila marsvinständer med en nagelfil. Så på förmiddagen idag skred jag till verket. Framtänderna gick bra och blev jämna utan några större problem. Värre var det med tänderna i underkäken. Han stack ut tungan hela tiden så den kom i vägen och så åkte liksom läppen upp och var i vägen den också. Var alltså inte sådär döenkelt om man säger så. Men jag filade så gott det gick och jag tyckte att det blev lite bättre i alla fall.

Så nu är planen och avvakta och se om det blir lika dant igen eller om det blir bättre. Han har inga problem med käket för det jag har kollat idag. Däremot är han jäkligt sur på mig och gömmer sig när jag går mot buren. Det stackars lilla livet. Men förhoppningsvis mjuknar han när matte kommit med godis några gånger.

Nu ska jag & piggsen snart kolla på det allra sista avsnittet av Morden i Midsomer med Barnaby. Jag tänker nämligen bojkotta alla nya kriminalare  som kommer dyka upp. Barnaby is da shit och inget annat duger. Så är det bara =)

1 kommentar:

  1. Låter som en pers, tur att marsvinsförtroende ofta går genom magen :)

    SvaraRadera