söndag 30 januari 2011

Fred är dålig =(

Idag på morgonen åt grisarna som vanligt, och vid halv ett när vi åkte hemifrån satt båda och knaprade i sig pinnar.

När vi kom hem runt halv sju så gav jag dem kvällsmat, och efter en stund märkte jag att Fred inte hade kommit ut ur buren. Jag gav honom hans paprikabit inne i buren men han ville inte ha. Nu har jag trugat flera gånger men han vill inte äta utan går bara och lägger sig hela tiden =(

Vet inte vad jag ska göra, förut har det varit George och nu är det Fred helt plötsligt. Vet inte varför han bara slutade äta helt plötsligt för. Han verkar så himla hängig stackarn...

Funderar på att ge honom critical care om ett tag iaf han inte äter något.

återkommer med rapport över hur det går.

6 kommentarer:

  1. Men det var väl fan då. Stackars Fred. Hoppas det bara är något tillfälligt. Kanske han knaprade i sig för mycket?

    På den här sidan har Koko blivit av med sin strut och verkar mycket gladare för det. Nu ska bara all päls växa tillbaka så blir allt sig likt, fast lite gråare.

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar för att Fred ska krya på sig.
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  3. Usch då! Ja, prova med CC, det kan aldrig skada och sorkmagar behöver ju mat ständigt... Tänker på er!

    SvaraRadera
  4. Tänker på er här med. Håller tummarna för att han blivit bättre under natten!

    SvaraRadera
  5. Tack alla för att ni tänker på oss!
    Flekkzo: skönt att Koko är bättre!

    SvaraRadera
  6. Det är helt ok att använda mitt riktiga namn :) Flekkzo är bara ett smidigt namn för login och liknande.

    De små har inte fått lika mycket uppmärksamhet på länge så de är lite vilda. Får nog ta ut dem en sväng ikväll :)

    SvaraRadera