måndag 31 januari 2011

Förstoppning?

I morse när jag kom upp hade han knaprat i sig nästan all gurka och lite av paprikan. Jag såg även att han åt hö under morgonen och igår innan jag gick och la mig åt han också hö. Jag försökte ge honom lite cc igår, men hade problem med att få upp det i sprutan. Han åt dock lite av det självmant som tur var. Hur gör ni med det? Min spruta protesterade hejvilt och vill inte ta upp det alls!

Däremot hade han inte gjort en enda poop på hela natten, vilket inte är bra eftersom normalt poopar de ju hur mycket som helst. Jag funderar därför på om han har fått någon form av förstoppning. Jag tyckte även att han luktade skunk så jag funderar på om det är något med gaser.

Åker hem på lunchen idag och kollar till honom. Jag har delat på dem så att jag ska kunna se vem som har gjort vad.

Suck, man behöver ju inte oroa sig för att inte bli sysselsatt när man har djur. Men det är ju underbart hur många man har som hjälper en därute! Tack Humlan för ditt stöd igår!

2 kommentarer:

  1. Det är så härligt med alla er som brinner för era djur och gör det bästa för dem. Åker hem på lunchen etc. Jag önskar att alla djur hade sådana ägare.
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  2. När Kola och Arvid var nykastrerade så körde vi med magmassage för att hjälpa magen. Det kan vara värt att testa. Hoppas allt är bättre!

    SvaraRadera