fredag 18 juni 2010

Prognos

Igår gick jag till vårdcentralen för att kolla upp om jag hade någon form av infektion. Hostan har varit hemsk och inte ens Cocillana (som vanligtvis är rena dunderkuren) har hjälpt.

Men de hittade ingenting på blodprovet och lungorna lät bra. Så det är bara att vänta ut eländet. I natt tycker jag faktiskt att det varit något bättre. Jag har bara (!) varit uppe fem gånger och druckit honungsvatten. Hostan har även ändrats lite, det har liksom börjat släppa och det går något lättare att hosta nu.

I helgen blir det till att ta det lugnt. Sedan hoppas jag att jag ska kunna gå tillbaka till jobbet på måndag för nu har jag tröttnat på det här.

Önskar alla en trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Mitt bästa tips är att dricka isvatten. Rikliga mängder med is så vattnet blir riktigt kallt. Enda som biter på mig när det gäller hosta, och fritt från biverkningar dessutom!

    SvaraRadera
  2. Usch, så vansinnigt jobbigt med sån hosta! :( Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Usch att du drabbats av en sån hosta, vi önskar verkligen att du kryar på dig.

    SvaraRadera