söndag 13 juni 2010

Svinens vikt

Idag på morgonkvisten har jag vägt piggarna. Det var inte populärt och båda sitter nu bakom buren och blänger.

Resultatet blev följande:

Fred: 1224 g
George: 1181 g

Jag har skrivit upp vikten på dem regelbundet ett bra tag nu och där kan man se att båda grisarna stadigt har ökat i vikt. Fred har vägt lite mer än George hela tiden.

Jag tycker ändå att de är ganska små, de är de minsta jag haft, alla mina andra grisar har vägt mer. Mitt första marsvin Bobben var en rejäl gris på runt 1400 g. De är helt enkelt lite lättare i typen de här två.

Nu ska jag se om jag kan hitta lite frulle. Grisarna har redan fått morot!

3 kommentarer:

  1. Nu blev det bättre ...

    SvaraRadera
  2. Nej Lisa nu är det bajsbrunt inte snyggt.
    Båda piggarna passar på att gå upp i vikt när de är här och hälsar på i gröngräset, när det blir varmare igen får de komma tillbaka,
    kram mamma

    SvaraRadera
  3. Bajsbrunt är det inte på min skärm ...
    Nougat är nog det rätta ordet.
    Om jag klickar på F5 , då "blinkar" bilden till och väldigt kort syns en bakgrund som påminner om BB ...

    Jag kör Vista och IE7

    SvaraRadera