söndag 27 februari 2011

Gott & blandat

Så går ännu en helg mot sitt slut, jag fattar inte att det kan gå så snabbt. Jag var dessutom ledig i fredags så det blev en extra dag. På fredagen var vi på banken och fixade lånet till huset, det börjar närma sig nu! I morgon är det bara två veckor kvar tills vi ska flytta. Ska bli så spännande!

Igår tog vi sovmorgon och sen städade vi lägenheten och bilen. Bilen var verkligen sunkig inuti så den mådde bra av en omgång. På kvällen blev det melodifestivalen och jag var chockad över att Linda Bengtzing vann. Jag tyckte verkligen låten var så töntig (hoppas att jag inte kliver på några tår nu) och att hon såg ut som en kyckling i sin dress. Men men, alla har ju olika smak =)

Idag har vi tvättat (tjihoo) och sedan åkte jag ut och red en sväng. Det var verkligen gråkallt ute idag, men det var ändå skönt att komma ut i skogen. Efter det blev det käk och ett avsnitt av Dexter, som verkligen är bisarrt men bra. Nu ikväll har vi sett Mad men och Solsidan. Jag skrattar alltid som en galning åt Mia Skäringer, hon är bara så bra!

När jag tittar på tv brukar jag ha båda grisarna i knät. De ligger så snällt, men Milton blir ju otålig lite snabbare än George, som kan ligga huuur länge som helst. På tisdag har Milton varit här i tre veckor, och det går fortfarande bra utan slagsmål. Ibland blir Mille lite "kurrig" och struttar omkring och då kan George bli lite irriterad på honom. Men oftast är det lugnt. Just nu ligger de under varsin hängmatta och snusar.

Milton blir fyra månader på tisdag, så han börjar bli stor kille. Jag vet inte hur lång tid det ska gå innan man kan räkna det som lugnt att de ska hålla sams, vad tror ni om det? Jag hoppas verkligen att det ska funka, men jag vågar inte riktigt tro att det ska gå vägen än!

3 kommentarer:

  1. Vet faktiskt inte om man kan säga en exakt ålder för när det är läge att andas ut. Tror det är ganska individuellt. Koffi var riktigt jobbig stundtals med Yoda upp till ca 2år men då var han också lite extrem i hormonerna som ung.

    SvaraRadera
  2. Oj ja då får jag vänta ett tag till då :)

    Milton verkar ha hyfsat stabila hormoner, mesta tiden sköter han sig bra. Sen ibland blir han lite jobbig och på mot George, men jag tycker ändå att han håller sig hyfsat lugn. När George blir förbannad på honom springer han även iväg istället för att mopsa upp sig.

    Så jag fortsätter hålla tummarna =)

    SvaraRadera
  3. Han är ju så söt lilla Milton! Och George med såklart, men det visste vi ju redan! =)

    Skönt att de ändå verkar hålla hyfsat sams! Jag är ingen expert, men det verkar som om värsta faran är över. När jag satt ihop Nolte med en 4 månaders kille som det inte funkade med så brakade det lös på riktigt efter 1-2 veckor, och det blev liksom bara värre hela tiden ju modigare de blev.

    Sen kom ju Björne, vilket funkade på direkten, men då var han ju så liten. Efter någon månad kom han i puberteten, och sen dess har det kurrats och vaggats omkring oändligt mycket. =P Och Nolte hugger till ibland och säger: "skärp dig, nu räcker det!" Men mer än så blir det sällan. Men lite gnabb och gnäll och små-hugg får man väl räkna med när det är grabbar. =P

    Jag håller tummarna att det ska fortsätta funka bra! Jag tror det finns alla chanser! =)

    SvaraRadera