lördag 5 februari 2011

Jättedålig

Tyvärr har Fred bara blivit sämre. När jag kom upp i morse hade han inte ätit något på hela natten och ville inte ha morot. Jag har stödmatat honom med cc och kommer att kontakta veterinär nu klockan nio.

Eftersom veterinärerna här i stan är väldigt dåliga på marsvin (och vissa även väldigt oprofessionella) är planen att ringa till Valla djurklinik i Linköping när de öppnar sin jour. Vet egentligen inte så mycket om dem heller men tycker att det känns bättre än att ringa dem här i stan. Sist jag var med George var de så jäkla dumma så jag vill helst inte sätta min fot där igen.

Kan även tillägga att han var blöt under hakan, så det verkar som om han har dreglat.

Återkommer senare med rapport..

2 kommentarer:

  1. Hoppas den lilla parveln mår bättre nu. Är så tokigt i Sverige att alla veterinärer alltid läser boskapsrelaterade kurser. Så det är sämre med bra smådjurskliniker. Själv har vi haft tur att både vår vanliga veterinär och jourvet är skitbra. Kostar skjortan dock:/ Var inte kul att köra Koko i ilfart med ett stort hål i sidan.

    Men förhoppningsvis så kvicknar han till. Du får ge honom en gurka från mig!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen att han klarar sig.
    Så maktlös man är.......
    Rose-Marie

    SvaraRadera