måndag 7 februari 2011

Ytterligare ett veterinärbesök

Var hos veterinären idag med inställningen att lille Fred skulle få somna in. Veterinären tyckte däremot att vi skulle göra ett sista försök och söva honom och titta på tänder samt ta blodprov. Eftersom klockan var så pass mycket kommer detta ske i morgon. Om det visar sig att det inte är något uppenbart "fel" på honom kommer han att få fortsätta sova.

Känns tungt och jag har inget större hopp till att han kommer att klara sig, men jag gör ett sista försök.

2 kommentarer:

  1. Jag fick just syn på din kommentar på min blogg. Jag blir jätteglad om jag kunnat ge dig något positivt, även om jag förstår att det känns väldigt tungt nu.

    Många tycker att det är konstigt att vara så engagerad i ett så litet djur, men det är verkligen deras problem. Vi är nog faktiskt många där ute som känner som både du och jag för våra små vänner, och jag tycker det är fantastiskt. Man kan aldrig älska en annan varelse för mycket!
    Men ju mer man älskar desto tyngre blir det när det är svåra tider. Jag hoppas så innerligt att det ska bli bra för Fred, och jag tycker det är bra att ni gör ett sista försök. Då kan du alltid veta att du gjort allt du kunnat. Är det något jag lärt mig av mina grisar och deras åkommor så är det att det kan vända även när det ser mörkt ut.

    I kärleken till ett husdjur ingår också ett ansvar att hjälpa sin vän gå vidare när jordelivet blir för plågsamt. Ibland är det den bästa utvägen och det mest etiska. Det är ett fruktansvärt ansvar och ett fruktansvärt beslut att behöva ta. Du känner din älskade Fred bäst, och du kommer göra det du vet är bäst för honom.

    Jag önskar er all lyckat till i morgon och håller alla tummar, och du ska veta att jag verkligen känner med dig!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Lycka till från världens dyraste Koko! Och John, Lerin och de tre små.

    SvaraRadera