söndag 10 oktober 2010

Fred & George 3 år!

Idag är piggarnas födelsedag, hela tre år har de hunnit bli. Dagen till ära har de fått en nystädad bur, smörjda tassar och öron samt extra mycket gottgott.

Har funderat lite på deras boendesituation. Idag har de ju en matta utanför buren som alltid är öppen. Men den har blivit lite sliten med tiden eftersom grisarna inte direkt är rumsrena. Jag skulle nog inom en hyfsat snar framtid behöva byta ut den. Jag tvättade den för ett tag sedan men då lossnade så mycket av det som är på undersidan så om jag tvättar en gång till faller den nog i bitar. Jag har ändå vart rätt nöjd med den här, för den ligger så stadigt. Fleece som jag haft tidigare tycker jag att de glider lite på när de går på den. Hmm får fundera hur jag ska göra.

Nu blir det lite chocklad för oss tvåbenta och sedan mer födelsedagsmys!

9 kommentarer:

  1. Grattis killar!!

    Ang fleece kan ni kanske köpa fleece på metervara. Den är dyrare men mycket tjockare än de billiga plädarna och ger nog bättre grepp.

    /Petra och sorkkvartetten

    SvaraRadera
  2. Grattis (i efterskott) sötnosar!
    Kanske kan du kolla myrorna/röda korset efter nån fräsch matta med gumerad baksida? Eller rusta/ö&b?
    Ha det marsvinsmys :)

    SvaraRadera
  3. Svinen bugar och bockar!

    Ska kolla ett varv på ÖB och tjockare fleece så får vi se vad det blir. Tack för tipsen!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis i efterskott från oss i Göteborg.

    /Marie och Kola (som får en ny efterlängtad kompis i morgon)

    SvaraRadera
  5. Åh, grattis i efterskott, killar!
    Önskar jag och mina grabbar! =D

    SvaraRadera
  6. Stort grattis i efterskott!! Önskar alla damer & herren här. En extra födelsedagspuss till Fred från... ja han vet vem :)

    SvaraRadera
  7. Freddan och Georgen är rörda av alla snälla kommentarer =)Freddan skryter för George att han fått en extra puss =)

    Hörde Marie att lilla Dumle kommit till marsvinshimlen. Så tråkigt när en liten gris lämnar oss. Håller tummarna att det ska gå bra med den nya kompisen!

    SvaraRadera
  8. GRATTIS MINA SMÅ PÄLSBOLLAR VI SES I NOVEMBER NÄR MATTE ÅKER BORT DÅ KAN VI GOSA.
    PUSS MORMOR

    SvaraRadera