tisdag 26 oktober 2010

uppdatering igen

Här kommer en snabb uppdatering, för jag är så jäkla trött.

När jag kom hem från jobbet verkade han inge vidare, så jag ringde Roslagstull. De tyckte att jag skulle ringa jourvet för att det kunde vara trumsjuka eftersom han inte poopade eller var sugen på mat.

Jag ringde till dem jag var hos igår och de kunde inte ta emot, och jag är riktigt förbannad på det.

Lyckades få tag i en annan vet här i stan som hade jour och han var jättesnäll och ställde upp. Jag åkte dit och vet kunde konstatera att det inte var trumsjuka. Han tyckte att prognosen var god eftersom George ändå verkade pigg när han hanterade honom. George fick även sprutor med vatten för att inte bli uttorkad. Problemet är att han fortfarande äter dåligt. Men jag har gett honom c-vitamin.

Känner att jag inte kan göra så mkt mer än att avvakta nu, han ska även få lite dofilus innan natten.

Tack alla för allt stöd, det värmer!

6 kommentarer:

  1. Önskar att jag kunde göra något…
    Håller tummarna och hoppas att George hämtar sig med det snaraste!

    SvaraRadera
  2. Dofilus? Varför inte Critical Care?

    Vi håller alla tummar!

    SvaraRadera
  3. Det kan vara fasligt jobbigt när äns husdjur inte mår bra. Som du vet så blev vi en hund mindre för inte så länge sen och nu mår inte en av våra råttor bra. Hon hänger med huvudet nästan nitti grader och är ruskigt seg. Tror inte det håller mycket längre.

    Får hoppas George tar och repar sig. Får ta och ge honom lite extra uppmärsamhet och se till att han äter. Kanske lite gurka?

    SvaraRadera
  4. Vilken tapper kille han är George, och vilken tapper matte du är! Jag sänder en massa stärkande tankar till er båda!

    Sen instämmer jag med Anna, Critical Care är mycket bra grejer, innehåller ju allt en gris behöver!

    Vi fortsätter hålla all tummar!

    SvaraRadera
  5. Jag har också tänkt lite på critical care i ert fall, och vi fotsätter och hålla så hårt i tummarna att det gör ont snart. Kram

    SvaraRadera